Automatizace práce v Excelu
Jako vzdělávácí instituce nabízíme také školení v oblasti MS Excel, jak soukromému, tak státnímu sektoru. Během vzdělávacích kurzů jsme zjistili, že požadavky zákazníků často převyšují jejich vlastní schopnosti a vytvoření složitých sestav, či vydolování dat z mnoha zdrojů je pro klienta s omezenými znalostimi Excelu časově velmi náročně, Přestože existují školení v programu MS Excel zaměřená na Makro, jedná se pouze o kurzy, který postihují svým obsahem naprostou špičku ledovce a uživatel ani po absolvování nebývá schopen psát složitější příkazy. Nabídli jsme zákazníkům možnost zpracovat, zautomatizovat, zjednodušit práci v Excelu pomocí maker. Naše služba, je také vhodná, pokud Váš informační systém není schopen vygenerovat požadované sestavy dat a jeho úprava by byla příliš nákladná. Pak je vhodné získat z informačního systému výstup v textovém dokumentu, nebo přímo v Excelu a dále jej zpracovávat pouze v Excelu pomocí maker.
V čem nabídka spočívá a postup spolupráce:
- Klient vykonává v Excelu neustále dokolečka jednu a tu samou práci (například vkládá data z zdrojového souboru do stejné tabulky, každý den/týden atd., data poté třídí, řadí zpracovává, přepočítává, aby z dat získal informace)
- Klient se na nás obrátí se svým problémem a vysvětlí, co dělá, a zda-li jde práce zautomatizovat
- Zanalyzujeme Váš problém, navrhneme řešení a naceníme řešení
- Zautomatizujeme práci v Excelu, klientovi předáváme hotové řešení
Výhody:
- Ušetření doby práce zaměstnance (pokud je mzdový náklad na zaměstance 150,-Kč/hodina a denně ušetří například 0,5 hodiny, pak měsíčně díky makrům šetříte cca 1600,- Kč)
- Odstranění chybovosti - program se nikdy nesplete a vždy pracuje se 100% přesnostní
- Okamžitě vidíte přínosy programu
- Nízká cena pořízení vůči přínosu
- Zaplatíte až po dokončení prací - žádné zálohy
Konkrétní příklad, který jsme již řešili:
Zadání klienta - popis problému: Klient vydává licence žadatelům. Vydání licence předchází 33 úkonů, které žadatel o licenci musí splnit. Klient do excelovské tabulky vkládá názvy úkonů a datumy, kdy je žadatel splnil. Nakonec klient generuje časovou osu, kde jsou zachyceny jednotlivé úkony, a barevně jsou vyznačeny důležité události. Pouze časovou osu exportuje do souboru, který zasílá k dalšímu zpracování.
Zadání klienta - požadavek řešení: Zaměstnanci klienta vyrábějí časovou osu v Excelu ručně. Není stanovena žádná šablona, tedy osa vypadá pokaždé jinak. Výroba osy je časově velmi náročná, cca 30 - 40 minut jedna osa. Pokud dojde k doplnění do zdrojové tabulky s úkony, je nutno přepracovat celou osu, což je opět časově velmi náročné. Zaměstananci chybně přepisují data do osy a ta tak někdy nekoresponduje s tabulkou s úkony. Najděte nám řešení, aby se osa generovala sama.
Naše řešení: Připravili jsme do Excelu jedno tlačitko, které z tabulky s úkony vygeneruje časovou osu. Pokud dojde k úpravě tabulky s úkony, zmáčkne se znovu stejné tlačítko a osa je vygenerována nanovo. Připravili jsme druhé tlačitko, které vždy zajistí pouze tisk časové osy nezávisle na tom, jak je osa velká.
Výstup pro klienta:
- Ovládání programu dvě tlačitky
- Všechny osy vypadají stejně a jsou 100% správně
- Všechny osy jsou připraveny a optimalizovány vzhledově k tisku na 1 list papíru A4
- Úspora času zaměstnanců -> šetření mzdových nákladů
Kvantifikovaný přínos pro klienta:
Náklady na zpracování projektu: 6 tis. kč
Ušetřeno: odhadem 35 - 50 tisíc Kč.
Reference:
- Bidvest Opava, s. r. o.
- Energetický regulační úřad
- Model Obaly, a.s.
- Probační a mediační služba
- Drobní živnostníci
Pokud máte zájem o naše služby nebo se jen chcete informovat neváhejte nás kontaktovat:
Ing. Tomáš Benda
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
telefon: 721 869 373