Firemní vzdělávání a rekvalifikační kurzy

Automatizace práce v Excelu

Jako vzdělávácí instituce nabízíme také školení v oblasti MS Excel, jak soukromému, tak státnímu sektoru. Během vzdělávacích kurzů jsme zjistili, že požadavky zákazníků často převyšují jejich vlastní schopnosti a vytvoření složitých sestav, či vydolování dat z mnoha zdrojů je pro klienta s omezenými znalostimi Excelu časově velmi náročně, Přestože existují školení v programu MS Excel zaměřená na Makro, jedná se pouze o kurzy, který postihují svým obsahem naprostou špičku ledovce a uživatel ani po absolvování nebývá schopen psát složitější příkazy. Nabídli jsme zákazníkům možnost zpracovat, zautomatizovat, zjednodušit práci v Excelu pomocí maker. Naše služba, je také vhodná, pokud Váš informační systém není schopen vygenerovat požadované sestavy dat a jeho úprava by byla příliš nákladná. Pak je vhodné získat z informačního systému výstup v textovém dokumentu, nebo přímo v Excelu a dále jej zpracovávat pouze v Excelu pomocí maker.

 

V čem nabídka spočívá a postup spolupráce:

  1. Klient vykonává v Excelu neustále dokolečka jednu a tu samou práci (například vkládá data z zdrojového souboru do stejné tabulky, každý den/týden atd., data poté třídí, řadí zpracovává, přepočítává, aby z dat získal informace)
  2. Klient se na nás obrátí se svým problémem a vysvětlí, co dělá, a zda-li jde práce zautomatizovat
  3. Zanalyzujeme Váš problém, navrhneme řešení a naceníme řešení
  4. Zautomatizujeme práci v Excelu, klientovi předáváme hotové řešení

Výhody: 

  1. Ušetření doby práce zaměstnance (pokud je mzdový náklad na zaměstance 150,-Kč/hodina a denně ušetří například 0,5 hodiny, pak měsíčně díky makrům šetříte cca 1600,- Kč)
  2. Odstranění chybovosti - program se nikdy nesplete a vždy pracuje se 100% přesnostní
  3. Okamžitě vidíte přínosy programu
  4. Nízká cena pořízení vůči přínosu
  5. Zaplatíte až po dokončení prací - žádné zálohy

Konkrétní příklad, který jsme již řešili:

Zadání klienta - popis problému: Klient vydává licence žadatelům. Vydání licence předchází 33 úkonů, které žadatel o licenci musí splnit. Klient do excelovské tabulky vkládá názvy úkonů a datumy, kdy je žadatel splnil. Nakonec klient generuje časovou osu, kde jsou zachyceny jednotlivé úkony, a barevně jsou vyznačeny důležité události. Pouze časovou osu exportuje do souboru, který zasílá k dalšímu zpracování.

Zadání klienta - požadavek řešení: Zaměstnanci klienta vyrábějí časovou osu v Excelu ručně. Není stanovena žádná šablona, tedy osa vypadá pokaždé jinak. Výroba osy je časově velmi náročná, cca 30 - 40 minut jedna osa. Pokud dojde k doplnění do zdrojové tabulky s úkony, je nutno přepracovat celou osu, což je opět časově velmi náročné. Zaměstananci chybně přepisují data do osy a ta tak někdy nekoresponduje s tabulkou s úkony. Najděte nám řešení, aby se osa generovala sama.

Naše řešení: Připravili jsme do Excelu jedno tlačitko, které z tabulky s úkony vygeneruje časovou osu. Pokud dojde k úpravě tabulky s úkony, zmáčkne se znovu stejné tlačítko a osa je vygenerována nanovo. Připravili jsme druhé tlačitko, které vždy zajistí pouze tisk časové osy nezávisle na tom, jak je osa velká.

Výstup pro klienta: 

  1. Ovládání programu dvě tlačitky
  2. Všechny osy vypadají stejně a jsou 100% správně
  3. Všechny osy jsou připraveny a optimalizovány vzhledově k tisku na 1 list papíru A4
  4. Úspora času zaměstnanců -> šetření mzdových nákladů

 

Kvantifikovaný přínos pro klienta:

Náklady na zpracování projektu: 6 tis. kč

Ušetřeno: odhadem 35 - 50 tisíc Kč.

 

Reference:

  • Bidvest Opava, s. r. o.
  • Energetický regulační úřad
  • Model Obaly, a.s.
  • Probační a mediační služba
  • Drobní živnostníci

Pokud máte zájem o naše služby nebo se jen chcete informovat neváhejte nás kontaktovat:

Ing. Tomáš Benda

email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

telefon: 721 869 373